torsdag 19 november 2015

En inblick i vardagen, brandcell 326

Häj!

Torsdagen lider mot sitt slut.

Är lite trött asså. Ni vet, det är mörkt, kallt och regnigt. Fryser om fötterna trots att jag sitter i sängen och har täcke och värmekudde. Jag har liksom gosat ner mig här. Det stör mig dock något att jag även denna kväll har odiskad disk i diskhon, men den ligger trots allt ett bad med både varmvatten och diskmedel så synd om den är det i alla fall inte. Hade gärna legat i ett varmt bad jag med (inget diskmedel tack). Med tända ljus. Badskum. Kanske nån pod eller ljudbok att lyssna på? (OBS har aldrig lyssnat på ljudbok men IDÉN är ju så jäkla mysig). Regnet smattrandes mot rutan. NI FATTAR. Jag är på riktigt myshumör.

Har varit på riktigt myshumör i ca 40 minuter nu. Innan dess så var jag mest bara trött. Slafsade i mig den sista matlådan från i söndags med en odiskad gaffel.Var hemma runt kvart över sex efter att ha suttit med metronom i över en timma för att få till världens kortaste lilla basgång. Det är kul att öva tycker jag, fast inte när det går dåligt. Idag gick det ganska dåligt.

I övrigt så håller vi på att planera och styr upp allt inför Gotlandsturnén. Jag är med i sponsorgruppen och är dessutom budgetansvarig så jag håller koll på slantarna och försöker hitta samarbetspartners. Det är faktiskt himla kul! Roligt att prata med massa olika människor och kul att så många här på Gotland faktiskt har koll på vad Ella-linjen är och vad vi verkar för.

Avslutar inlägget med en bild på mig (Wohoo). Majsan i tvåan klippte av mig håret igår, till min stora glädje! Känns sådär trendigt, inne, hippt. Precis så som jag vill framstå!  (Skämt).


På återseende
Elsa