torsdag 10 september 2009

Hej och välkommen igen!

Hejsan allihopa!
Idag hade vi möte och kom överrens om att vi ska ta tag i bloggen for real.
Så som bloggmamman som min klass utnämnt mig till blev det mitt mission att skriva det första ella-inlägget på ett par månader.

Nu har vi snart gått två veckor av det nya läsåret.
Jag, Emelie, Jenny och Liv blev det till slut som bestämde oss för att gå det andra projektåret.
Vi hälsar välkommna till sju nya ellabrudar som just nu repar 50-tals låtar för fulla muggar.

Vi i tvåan har en hel del i luften just nu.
Vi håller bland annat på med ett radioprojekt åt P3 som ska sändas någon gång i november (återkommer mer exakt så småning om). Temat är "Att flytta hemifrån"
Vi hade vårt första möte idag och det kommer bli asbra!
Annars repar vi ganska mycket tillsammans, trots att vi saknar en trummis.
Känner ni någon trummis som inte har bättre för sig kan denne gärna få höra av sig till oss.

Vi hängde i studion igår också, för att spela in lite slask-låtar som vi tänkte skicka till två trummisar som vi har på g som kanske kan komma upp och spela med oss på vår första spelning.
Det gick helt ok i studion, det var skönt att inte spela in med kniven mot strupen liksom. Utan att det fick bli som det blev... Dom riktiga versionerna ska vi spela in en annan gång.

Jaa, det var väl allt jag hade att säga.

Peace /L