onsdag 13 april 2016

Vår i Fårösund

Whaddap!

Det är vår i Fårösund, lovar. Vi sitter liksom utomhus och dricker kaffe på maten. I solglajjor (eller utan för den som vill insupa det där extra lilla D-vitaminet) och t-shirt. 

På Ellalinjen jobbar vi hårt som vanligt. Vi planerar turné, mixar inspelningar som ska bli CD och repar in våra låtar. Och så bryter vi förstås av då och då med den här kafferasten i solen.

Själv har jag upptäckt det fantastiska med att ha fönster mot väster. Jag har sol rakt in i rummet på eftermiddagen vilket innebär att jag kan slänga upp fönstret, dra av mig kläderna och ligga i min säng och sola. Alltså tio av tio solstolar, eller solsängar i detta fall.

Utsikt från min säng när jag solar


Igår var vi trummisar på trumlektion på Fenix i Visby i vanlig ordning. Kvällen fick dock en oväntad tvist när en reporter från Gotlands Allehanda ringde upp för att göra en intervju inför turnén. Ella svarade på frågor, och tio minuter senare var reportern på plats för att ta bild i en repa. Ett sånt rockstjärneliv vi lever. 

I helgen var jag ute på en promenad för att andas frisk luft och titta på naturen, så jag tänkte dela med mig av vad jag fick se.

Havsutsikt i Fårösund

Fint blompyntad skylt vid fästningen

Lamm plus bebisar. Cute

Visdomsord i skogen

När jag och Elsa gick hem från skolan så frågade jag henne om inspiration till detta blogginlägg. Nu har jag ju lyckats skriva rätt långt om nästan ingen alls, men Elsa tyckte jag skulle skriva om några coola gitarrgrejer, eftersom jag ju gillar coola gitarrgrejer. 

Så här får ni en video med Jimpan, varsågoda. 



Tack för mig, nu ska jag fortsätta sola i sängen. Eller kanske äta något, vi får se.

Ta det fint!

//Anna-Lena, but you can call me Al