tisdag 5 april 2016

Fårösundlife

Whazzaaap alla Elladiggerz? 

Äre cool eller?

Själv känns det rätt cool. Det har varit lov, jag har varit hemma i Strängnäs och ätit massor med mat pga fullt kylskåp och typ softat järnet. 

Utsikten från min flygplansstol. Längst bort i horisonten kan en se Cementa i Slite. En sådan syn! 


Men detta är inte det ska jag ägna detta inlägg åt. Jag ska berätta om en sådan spännande sak, som jag, Cissi och Elsa fick uppleva här i helgen. 


En bra sak med att bo i Fårösund är att det finns en massa ulliga gulliga får här (föråt, lamm ska det visst vara om en bor på Gotland), och nu på våren så får de en massa ulliga gulliga lammbebisar. Tummen upp för det. Vi styrde ut stegen till lammhagarna och stod hänförda och glodde på de fina fina djuren.




 Så här såg det ut när de gick i sin lilla hage. Vi tittade på när de kliade sig, bajsade och gosade med varandra <3 

Lite längre bort hittade vi denna gosiga varelse. Mycket uppskattat att bli kliad.



I samma hage hittade vi även en häst som ville kela. Elsa, förberedd som hon var, drog fram en morot ur väskan och hästen tyckte det var bra tänkt av Elsa. Mums mums. 

Efter en stund blev vi kalla och gick tillbaka hem igen. En sådan söndagsutflykt!

För er som undrar hur det känns att vara tillbaka på ön?

Känns bra! Jag ser fram emot allt spännande vi ska göra.
Enda minus var att mitt kylskåp här i Fårösund endast hade en påse morötter, och en senapsburk när jag ramlade in i torsdags. Aja, en kan väl inte få allt. Tur att det finns Bungehallen! 

Det var allt för mig! 

Lämnar er med denna lilla påminnelse!


Simma lugnt och på återseende!

// Anna-Lena