söndag 20 mars 2016

Söndag den 20/3

Tick, tack, tick, tack.
Jag har försökt tvinga mig till att ta en liten paus från ljud. Nu tickar bara min väckarklocka och dova röster hörs från övervåningen.
Vi är nu mitt inne i inspelningsvecka så mina öron är lite trötta. Men kul är det, intressant vad som kan hända inne i studion..

Igår fick vi veta att vi kommer att spela i Tyskland, Lubeck som vi hoppats på ska bli spännande!  

I går, som en paus i fokus och pokus var många av oss inne i Visby för att titta på Great Blue Heron Call och Nightbird som spelade inne på Visbybörs igår kväll.
Det var grymt att se Great Blue Heron Call, (Bella och Cici i årskurs tvås projekt) framföra sina låtar, de är så duktiga! Väldigt bra på att hålla mellansnack också, vilket jag verkligen uppskattar!

För mig var det också första gången jag hörde Nightbird spela, som tidigare har gått på Ella linjen, även tidigare medlem i Mudwalk, men som nu är soloartist och släppt sitt debutalbum Nightbird i november förra året. Det var inspirerande att höra hur hon skapade så mycket med röst och gitarr. Kan verkligen rekommendera att kolla in, grymt snygg LP finns att köpa också, även digitalt såklart!

Nu måste jag sova, ska upp i ottan och fortsätta lyssna på inspelning och fortsätta med planerandet inför vår slutturné och inte minst ska vi fortsätta att arbeta med vårat eget material i banden. Så natti, natti så hörs vi snart igen!