onsdag 18 februari 2009

Upprepning

Jag har ju en egen blogg också. Tänkte att folk kanske bara läser denna så jag passar på att kopiera lite från min blogg och lägger in här:

Idag har vi repat med "Den Andra Ensemblen" Lite panik faktiskt om jag ska vara ärlig. Vi har ju alla låtarna, alltså vi kan spela igenom dom, men det har inte riktigt satt sig dendär känslan.. På en av låtarna har känslan kommit och det är på gång på en till men sedan är det ju två låtar till som skulle behöva lite feeling. Men vi får hoppas att ett lov på en vecka gör susen.. (Önsketänkande?)
För övrigt har jag ju införskaffat mig ett nytt axelband till el-guran. Eller nytt och nytt, jag hade ju inget sen innan. Problemet med detta axelband är att det är för kort. Jag vill ha gitarren fett långt ner då vi spelar den typen av låtar då det passar. Har den på lägsta nu, och det hade funkat å ha den lägre ändå, men det får gå såhär. Ingen dansbandsstil här inte.. Eller hur Emelie? =)


Jag och Emelie strängade för övrigt om min gitarr idag. Det var inte det lättaste kan jag meddela! Jag satte mig när vi hade haft teori och fick lite assistans av Lotta, men hon hade inte riktigt tid att hjälpa mig så jag satt och pillade med detdär själv. Efter ett tag kom Emelie ut (då har det alltså gått ungefär en timme i och med att Emelies lektion också var slut) Jag satt och jävlades med B-strängen sjukt länge, sen när vi hjälptes åt fortsatte den att jävlas! Jag är verkligen glad att Emelie ville hjälpa mig med detta projekt! Till slut fick vi till det, det blev kanske inte lika fint kring stämskruvarna som när Lotta gjorde det, men det kommer funka och det är hur det låter som spelar roll inte hur det ser ut =)


P.S. Ni som inte spanat in min blogg, gör det här!