måndag 2 november 2015

Tillbaka igen!


Hej alla Elladiggare!



November är kommen och Ellahuset är återigen fyllt med glada musikanter efter höstlov och en hel vecka isär. Det var med blandade känslor många styrde hemåt under lovet, kul att träffa nära och kära, men lite konstigt att lämna den lilla bubbla vi levt i sedan slutat av augusti. Men lov var skönt, själv har jag rest utomlands och ätit mycket mat och sörplat kaffe, som om det vore någon skillnad från det vi gör här...!



Okej, så måndag igen, och nu drar vi igång block två på riktigt! Vi fick en mindre våg med uppgifter tidigare idag inför spelningsveckan v.50, mycket att stå i, men så kul! Eftersom det är vi själva som ordnar med turnén vi skall åka på så gäller det att ligga i. Budget ska läggas, spelningar bokas, sponsring fixas och affischer tryckas. Här kommer gå åt mycket kaffe innan vi är klara!



Någonting väldigt bra med denna utbildning är att en får lära sig mycket mer än att bara bli en grym musiker. Utbildningen täcker även allt som ligger bakom, bl.a. hur en går tillväga för att boka spelningar och hur en får det ekonomiska att gå runt under exempelvis turnéer. Så bra att kunna!



Nu ska jag hälla i mig det sista av mitt underbara microvågsugnvärmda kaffe från eftermiddagens fikastund (jag vet, jag är en riktig lyxlirare), och sen spela en massa gitarr. Abstinensen har vuxit på sig ganska duktigt under lovet vill jag lova!



(Här var tanken att det skulle komma upp bilder från dagen, men datorn vägrar och jag orkar inte bråka, återkommer med uppdatering senare helt enkelt! )



Puss och hej alla rockers!


// Anna-Lena