måndag 7 december 2009

Bluebells

Tänkte att jag skulle blogga lite. Det är ju ändå måndag. En blir ju dock inte alltför pepp när det tar tjugo minuter att komma in på internet.
Idag har #9 ägnat sin ensembeltimma åt att arra om Infection, få den att klaffa bättre med resten av repertoaren. Lägga alla stenarna i samma låda. Eller inte i exakt samma låda kanske, men en liknande låda..bredvid. Inte i en plastpåse...eller en korg. En dansbandskorg. Anledningen till att jag har vart lite bitter på just den låten är inte att den legat i just en dansbandskorg. Jag har en sund relation till dansbandskorgen.

Idag har jag använt diskmaskinen i Ellahuset för första gången sen jag började här. Fast jag minns inte hur man gjorde det nu, det var Karin som satte igång den och jag vart mest förundrad och glömde kolla hur hon gjorde. Men det vart ett litet steg på vägen att vara där när det hände. Jag är inte uppväxt med diskmaskin.

Sen har jag och Liv repat inför öppen scen på fredag. Det är nice.