måndag 16 november 2009

Wikipediafili

Visste ni att...


    • det finns inte mindre än fyra ställen i Polen som heter Zagacie
    • det finns en kanadensiskt band som heter 3 Inches of Blood (låttitlar från debut-EPn Sect of the White Worm: Onward to Valhalla, Bloody Screams of Despair That Stain the Ice, Conquerors of the Northern Sphere, Tonight We Rejoice, The Sun Rises Over the Fjords). Insikt: dåliga bandnamn finns det gott om. Fråga: har de någonsin sett en fjord? Och hur kan ett skrik befläcka is? Och fanns det vikingar på den riktiga vikingatiden som faktiskt härstammade från Kanada?
    • en amerikansk lärare blev fälld för religiös förföljelse i maj sedan han argumenterat emot kreationismen och bland annat sagt till en elev: "När du ber för gudomligt ingripande är det samma sak som att hoppas på att spaghettimonstret skall hjälpa dig få vad du vill ha".
    • att det finns en skalbagge med det latinska namnet Polposipus? (det låter ju som något ur Harry Potter)
    • det finns speciella hundbagerier, som bara bakar hundbakelser... alltså, inte bakelser gjorda på hund, utan bakelser gjorda för att hundar skall förtära dem.
    • när jag klickade mig fram på Random Articles handlade varann artikel om 1) Polen (???) eller 2) olika sorters malar (!?!?!?)

Slutsats:

    • jag självmedicinerar med Wikipedia
    • Wikipedia tror att jag tycker att Polen och malar är mina favoritämnen, mina raisons d'être skulle man kunna säga på franska (om man nu böjer det så. Korrektur, tack.)
    • "It can't rain all the time", säger The Crow.
      Men idag gör det det.
      Man skulle kunna säga att det öser ned.

Tillägg 21:47

Jag färgar håret. Jag gör allt som man inte skall och inget som man skall. Jag får ett samtal från mamma. Och ingenting spelar plötsligt någon som helst roll längre.
Jag vet att detta inte är min personliga blogg och jag skall därför inte gå in för mycket på mina personliga problem. Men jag måste säga detta:

Säg till de du älskar att du älskar dem. Varje dag. Uppskatta dem och behandla dem väl. För du vet aldrig när de försvinner. Det kan gå så jävla fort. Du kan få se dem tyna bort. Du måste visa dem att du finns där och att de är viktiga. För det är de. Det kan vara för sent imorgon.