lördag 28 november 2009

Moi! (Finsk hälsning! Moi = Hej)

Gårdagens spelnings på Göransgården var minsann minnesvärd. Vi hade förstått att spelningen sku vara ute, uppe på ett tak (!), vilket skulle betyda att vi sku behöva vara varmt klädda. Jag var nervös inför det men när vi anlände till Göransgården fick vi veta att spelningen skädde inomhus, på bottenvåningen! Skönt. Det var jätte mysigt och välkomnande: band spelade inomhus med stora öppna fönster ut till gården där de hade grillning och fika. Det var litet kallt men man klarade sig utan jacka medan man spelade. Vi hade ju varmt för att vi rockade så grymt! MEGA FIILIS! :) Efteråt satt vi ute vid elden och fikade. Dessutom fick Ella1 front-row-seats när Santa Rosa Death Patrol spelade akustiskt ute på gården. De satt sig med oss vid elden och spelade mycket fin blues-country-folk-rock. Jag älskar det. Jag var den enda av Ellorna som inte hade hört dem spela förut. Det blir kul att få höra dem spela elektriskt ikväll på Effes. Kom gärna dit!

Förutom att vi ska till Effes så ska vi först gå på bio och se New Moon. Ja, jag har hört att den fått usla recensioner men det känns som att det blir skönt med bio oavsett kvaliteten på filmen. Dessutom har man konserten på Effes att peppa upp en om man råkat ut för mega-nedslagen-och-uttråkad-känslan pga bion.

Yesh, det blir en bra lördag känner jag. Ha det så fint och låt bli att köpa något idag (det är Köp-inget-dagen idag!). Det blir svårt för mig...eller räknas bio-biljetter? Äsch...

/Anna-Stina

P.S. Ragetoons är ganska underbar och enkel humor. Det råkade sig att dagens Ragetoon är denna som jag länkar till här (passande då vi ska på bio och se just New Moon) http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_ksvh0spNZ81qzv0cvo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=0RYTHV9YYQ4W5Q3HQMG2&Expires=1259505549&Signature=iRXs2h5ExgOMfTvIHP13Ktnvhzs%3D