fredag 30 oktober 2009


Heeej
Det har varit en kul och skön vecka!

På måndag återvände vi till skolan efter en hel vecka höstlov (det har jag aldrig haft förut) och det kändes kul att återvända fastän jag inte lämnat Fårösund under hela den tiden. Jag och Jonna W stannade i internatet och kände oss ensamma ganska så snabbt efter att de flesta åkt. Vad skönt att huset återigen är fyllt.

På måndag kväll blev jag uppvaktad av mina klasskamrater för min födelsedag. De var så gulliga som sjöng åt mig och gav gåvor.. ja, det värmde mitt hjärta :) Och som Jonna W redan nämnt så har vi kommit igång med Searious Shit bandet: UUUR KUUUL!! Jag ser fram emot vårt nästa rep. Det är roligt att se hur vi skapar tillsammans och utvecklar något smått som någon börjat med och gör det till något stort o fint. Man blir glad och inspirerad!

Vi har hunnit med mycket bara dessa fem dagar: börjat med nya låtar i ensemblen (60-70-tals tema!!), övat in en låt som vi sedan spelade in i studion som övning (jätte kul!! dock resulterade mitt basspelande i att jag fick blåsor i fingrarna aj aj), börjat repa med egna badet och så har vi börjat göra varsin presentation på vår musikaliska livskarta! Jag känner mig mycket inspirerad i den uppgiften. Det är bara svårt för mig att bestämma vad jag ska ha med i den och så vore det kul att kunna använda gamla familjefoton i collaget..det är nämligen lite svårt eftersom att jag skulle måsta be dem där hemma i Finland att skicka foton hit. Och var ska man börja, vilka foton ska de skicka åt mig? uuuh. Jag borde väl bara be dem att göra det: skicka ett fotoalbum tack! hm...

Härmed avslutar jag mitt onödigt långa inlägg med detta fjantrim:

Jätte mycket att göra med lite tid, men det är uuuur kul på vägen trots allt slit!


Vi ses alla sötisar,

Ansko


P.S. Och bilden är alltså inte en bild på mig utan en random fin bild så här Halloween till ära! Vet ni, det ser lite ut som... Ååååuge!!!