torsdag 16 april 2009

Slutprojekt, ångest etc.

Efter att ha tillbringat i princip hela dagen i studion är nu inspelningsdelen av mitt slutprojekt i inspelningsteknik klart. Eller, det kommer att vara det ikväll; jag skall tillbaka efter middagen tillsammans med Emelie och spela in hennes gitarr (tremologitarren!) samt kör. Sedan är det faktiskt färdigt, och dags att mixa. Det är en alldeles ljuvlig känsla, kan jag säga er!

Post-studiokänslan är som den är - trött ut i varje centimeter, både lyssnings- och speltrött, grinig, hungrig. Dock våldgästar jag Benny fram till middagen, vi dricker thé och snackar skit på trappen i solen och det känns skönt att stänga av ett tag.

Någon annan än jag som har fet ångest inför det faktum att
a) det är bara två veckor kvar till turnén
b) det är bara tre veckor kvar till deadline för inspelningsprojektet
c) det är bara en månad kvar tills vi slutar
d) all of the above?